SEO is een term wat steeds vaker voorkomt en meer gebruik van wordt gemaakt sinds de opmars van verschillende webwinkels. Een online marketingbureau houdt zich bezig met allerlei zaken omtrent SEO, en verzorgt dit voor vele bedrijven met een website.
Vindbaarheid
Een van de belangrijkste redenen is natuurlijk de vindbaarheid. Bij intensief gebruik van SEO krijgt je een betere positie op Google of op andere zoekmachines. Hierdoor ben je voor verschillende mensen beter zichtbaar. Denk bijvoorbeeld aan potentiele klanten die iets willen opzoeken en je dan sneller op jou website komen. Of juist bestaande klanten die nog wat informatie missen en dit via jou je goed vindbare website komen opzoeken.
Betrouwbaarheid
Voor een goede positie in google verkrijg je meer betrouwbaarheid van klanten. Anders sta je natuurlijk niet bovenaan de pagina. De positie op de eerste pagina wordt dan vaak als een professionele positie beschouwd waar alleen de juiste bedrijven opkomen.
Gratis
Via SEO krijg je helemaal gratis nieuwe kliks binnen. Het model werkt niet zoals bij sociale media advertenties of SEA waar er per klik normaliter betaald wordt. Bij SEO krijg je een eigen positie binnen google waarvoor je niks hoeft te betalen.
Goed meetbaar
De resultaten van je SEO campagne zijn goed meetbaar en duidelijk. Je kan namelijk de posities zelf bijhouden en omhoog zien gaan bij je bedrijf. Uiteindelijk draait het natuurlijk om de omzet die je graag wilt zien stijgen. Je omzet kan uiteraard worden meegenomen als meetinstrument, de hogere positie in google kan deze namelijk flink doen stijgen. Zo zijn omzetten die vijf keer zo hoger worden geen uitzondering.
Houdt wel rekening met de tijd die google neemt voor de veranderingen die je doorvoert, na een dag werken betekend niet dat er direct de eerste positie van google wordt genomen. Meestal duurt dit een aantal weken tot soms een aantal maanden.